Рекомендації вчителям щодо адаптації п'ятикласників
- Більше уваги приділяти особистісному спілкуванню з учнями ( без врахування їх успіхів в навчальній діяльності з даного предмета: якомога частіше говорити з учнями, важливо, щоб бесіди не стосувались певного вчинку дитини, а були пов’язані з її інтересами, життям, здоров’ям, друзями).
- Обов’язково включати в навчання елементи гри.
- В контактах з дітьми бути чесними, відвертими.
- В роботі з класною групою значну увагу приділяти становленню класного активу; формуванню позитивних моральних цінностей.
- В організації навчально-виховної діяльності враховувати вади здоров’я: знижений зір, сколіоз.
- Слід звернути увагу на таких учнів у яких виражена тенденція до збудливості, коли усім керують емоції. Тому і підхід особливий: уникати гострих кутів, щоб не ускладнювати відносин і гальмувати збудливість. Потрібно розмовляти з ними спокійним тоном, не підвищувати голосу і не вирішувати проблему, коли учень збуджений.
- Звернути увагу на дітей, у яких переважають гальмівні процеси. Бажано не вимагати від них термінового виконання роботи - адже їх активність зростає поступово, не вимагати швидкої зміни невдалих формулювань під час усних відповідей – їм потрібен час для обдумування і виправлення помилки.
- Коли підвищений егоцентризм ( тобто Я – в центрі) - не варто хвалити таких учнів без потреби. Позитивну оцінку зі сторони дорослих вони повинні отримати лише тоді, якщо дійсно її заслуговують.
- Звернути увагу на тих учнів, у яких висока емотивність (чутливість, вразливість); їх легко скривдити, довести до плачу. Вони довго переживають образу. Тому в поводженні з ними не скупіться на ласку, усмішки.
- Підтримуйте контакт очей – дивіться на дитину з любов’ю і впевненістю.
Немає коментарів:
Дописати коментар